Conținut
Adu tot traficul catre site-ul hotelului tau. Ii va permite clientilor tai sa rezerve direct. Este mai profitabil decat rezervarile pe care le primesti de la OTA.
In articolul precedent am venit cu modalitati gratuite de a creste traficul. Daca vrei sa atragi mai multi potentiali oaspeti, apeleaza la modalitatea platita.
Reclame contextuale
Anunturile aduc un flux de trafic relevant catre site-ul web al hotelului. Bannerele, ferestrele pop-up, reclamele flash sau video de pe Google, retelele sociale sunt anunturi online platite.
Numai cei care cauta un produs sau un serviciu vad anunturi contextuale. Scopul lor este de a oferi un produs, corespunzator unei interogari.
Clientii cauta un hotel online, descriind locatia („hoteluri din centrul orasului Targu mures”), facilitati („hoteluri cu piscina”) sau o categorie de camera („camera de familie”). Publicitatea contextuala este responsabila de promovarea interogarilor de cautare si de aducerea site-ului web al hotelului pe primele pozitii in Google.
Pentru a obtine o plasare prioritara, trebuie sa cresti suma licitata – suma pe care agentul de publicitate o plateste pentru plasare. Cu cat este mai mare suma licitata si cu cat anuntul este mai bine conceput, cu atat este mai mare probabilitatea de a creste in rezultatele cautarii.
Anunturi directionate
Publicitatea directionata cauta publicul tinta. Cand configurati astfel de anunturi, vizati anumite profiluri de oaspeti selectand sexul, varsta, interesele, starea civila, venitul si asa mai departe.
De asemenea, acestia redirectioneaza persoanele care au vizitat deja site-ul web, pentru ca sunt mai probabil sa revina. Reclamele vor fi plasate pe retelele lor de socializare si pe Google.
Daca oaspetii tai sunt in mare parte familii tinere, care provin dintr-un oras din apropiere, tinteste-i numai pe ei. Gandeste-te la USP pentru a se potrivi publicului tau si extinde publicitatea in acest oras. Cand se face acest lucru, lansezi o campanie de publicitate.
Colaboreaza cu o agentie de marketing, daca nu ai angajat inca un specialist in publicitate. Acesta va oferi o expertiza mai avansata in publicitate, va determina publicul pe care sa il vizeze si va oferi idei pentru reclame.
Metamotor de cautare
Motoarele de metacautare trimit interogari catre mai multe motoare de cautare si aduna rezultatele intr-o singura lista principala. Metasearch ofera comparatii de pret pentru a le arata clientilor unde pot obtine cea mai buna oferta disponibila. Dupa ce alege un hotel, un client acceseaza site-ul web al hotelului pentru a rezerva direct. Au fie un model de preturi cu plata-pe-clic, fie cu comision-pe-rezervare.
Cele mai populare metamotoare de cautare sunt Google Hotel Ads, Tripadvisor si Trivago.
Texte in masa
Termenul „text in masa” inseamna trimiterea unui singur text catre un grup mare de persoane. Este folosit pentru anunturi si oferte de reduceri. Pentru a face acest instrument mai eficient, urmati urmatoarele reguli:
- trimite texte numai celor care au dat consimtamantul expres scris pentru a primi mesaje de la tine;
- trimite informatii utile si importante;
- spune clientilor cum sa se dezaboneze intr-un mesaj text;
- nu trimite mesaje in weekend, dimineata devreme sau noaptea tarziu.
Pentru a creste vanzarile, trimite mesaje in masa cu oferte speciale sau o reducere unica pentru oaspetii frecventi. Pentru a stimula loialitatea clientilor, trimite mesaje directe la date speciale. De exemplu, ureaza-i unui client la multi ani si ofera-i o reducere sau servicii SPA.
Mesagerie instanta
Marketingul prin mesaje instantanee functioneaza in acelasi mod ca mesajele de masa. Cele mai populare canale de mesagerie instant sunt Viber, WhatsApp, Telegram.
Acest instrument poate fi folosit pentru a atrage atentia asupra ofertelor speciale pe care le derulezi in hotel. De exemplu, trimite un mesaj despre o oferta si furnizeaza un link catre site-ul tau. Un client va face clic pe link, va examina descrierea ofertei si, daca este interesat, va rezerva o camera.
De asemenea, oaspetii te pot contacta direct prin mesagerie instant, de exemplu, pentru a afla mai multe despre serviciile auxiliare pe care le furnizezi.
Printre diversele strategii care vizeaza sa atraga trafic catre site-ul tau, selectezi cele care ti se potrivesc cel mai bine. Combina instrumente gratuite si platite pentru a obtine performanta maxima.
Pentru a ajunge la mai multi clienti, ia in considerare metamotoarele de cautare. Este un instrument relativ nou, care nu este inca utilizat pe scara larga. Iti va permite sa concurezi cu OTA si sa obtii mai multe rezervari directe.